Liikumisaktiivsus ja sport

Liikumisaktiivsus ja sport hõlmavad kõiki liikumise vorme, olgu need organiseeritud või mitte, mille eesmärk on väljendada või parandada inimese füüsilist ja vaimset seisu, arendada sotsiaalseid suhteid, või saavutada tulemust mistahes tasemel.
Kriteeriumid ja suunised:
Liikumisaktiivsus ja sport | |
---|---|
34 | Kool teeb liikumisaktiivsuse ja spordi osas ettepanekuid, mis võtavad arvesse kooli kogukonna olemust ja vajadusi. |
Suunis | Kaardistatud on olemasolevad ja plaanitavad kehalist aktiivsust soodustavad tegevused, hinnatud on nende vajadust ja kasutatavust. |
35 | Kool määratleb oma visiooni, missiooni ja väärtused kehalise aktiivsuse ja spordi osas. |
Suunis | Esitage dokument, mis väljendab kooli nägemust, missiooni ning väärtuseid liikumise ja spordi valdkonnas. Sellesse kuulub tegevusplaan, mis hõlmab kehalist aktiivsust ja liikumistegevusi ning arvestab kooli vajadusi ja kogukonna olemust. Visioon ning väärtused arvestavad ausa mängu reegleid. Dokument kajastab kooli hetkeolukorda ning eesmärki, kuhu kool jõuda tahab ning mida sinna jõudmiseks tehakse. |
36 | Kool eraldab kehalise aktiivsuse edendamisele ja spordile rahalised vahendid. |
Suunis | Koolil on eelarve kehalise aktiivsuse ja spordi jaoks. |
37 | Koolis toimub teavitustöö spordi ja liikumistegevuste kohta. |
Suunis | Tutvustage kooli kehalise aktiivsuse ja spordi tegevuste turundusplaani või muude tegevuste ülevaadet. |
38 | Kooli kehalise aktiivsuse ja liikumistegevusi käivitab ja arendab koolisisene kompetentne tiim |
Suunis | Esitage ülevaade töötajatest (spordijuht, sporditreener, juhendaja, õpetaja, kehalise kasvatuse õpetaja jne), kes arendavad kooli poolt koolilinnaku kogukonnale pakutavat kehalist ja sportlikku tegevust. Võib olla ka koostöös KOV-idega. Tegevuste elluviimisel võib kaasata EOK kutsekvalifikatsiooni raamistikus treenereid, mis tagab spordieetika ja kompetentsuse raamistiku antud tegevuses. |
39 | Kool võimaldab osalemist vähemalt kord aastas esmaabikursusel, mis on avatud kehalise aktiivsuse ja spordi valdkonna personalile ning tegelevatele inimestele. |
Suunis | Esitage kursuse toimumise aeg, koolitaja nimi, osalenute hulk ja/või mujal välja antud esmaabikursuse läbimise tõendite nimekiri. Tagatud on kohustusliku esmaabikursuse läbiviimine personali seas maksimaalselt iga kolme aasta tagant. |
40 | Koolil on spordisaal või muu infrastruktuur sisetingimustes liikumise ja spordi harrastamiseks või tehakse koostööd kohaliku omavalitsuse või teiste asutustega, et pakkuda pallimängude, jõutreeningute või muu siseruumides harrastatava spordi võimalusi kooli kogukonnale. |
Suunis | Esitage illustreeritud liikumis- ja spordivõimaluste andmebaas/loend. |
41 | Koolil on õues harrastatava spordi jaoks infrastruktuur. Need rajatised võivad olla kooli omad, kuid ka jagatud kohaliku omavalitsuse või piirkondlike klubidega. |
Suunis | Esitage illustreeritud liikumis- ja spordivõimaluste andmebaas/loend. |
42 | Koolil on veespordi harrastamise jaoks ujula või muu veespordi infrastruktuur või tehakse koostööd kohaliku omavalitsuse või teiste asutustega, et pakkuda veespordi harrastamise võimalusi kooli kogukonnale. |
Suunis | Esitage illustreeritud liikumis- ja spordivõimaluste andmebaas/loend. |
43 | Kool tagab oma spordirajatiste turvalisuse. |
Suunis | Esitage spordirajatiste kasutamise reeglid, mis tagavad turvalisuse. Rajatiste kasutamine on vastavuses riiklike ohutusstandarditega, spordivarustuse on regulaarselt hooldatud. Kui spordirajatised ei kuulu kooli haldusalasse, siis esitage selliste tingimuste olemasolu rajatise haldajalt. |
44 | Kool tagab spordirajatistele piisava juurdepääsu, arvestades kasutajate vajadusi. Juurdepääs on tagatud ka puuetega kasutajatele. |
Suunis | Kirjeldage kooli kogukonnale spordirajatiste kasutamise tingimusi. Eraldi tooge välja, kuidas teie kool lihtsustab erivajadustega inimestele juurdepääsu. (liftid, kaldteed, iseavanevad uksed jm). Vajaduse korral esitage viimaste muudatuste ja/või tulevaste heakskiidetud projektide loend, mis on seotud takistuste eemaldamisega, et hõlbustada juurdepääsu spordirajatistele. |
45 | Kool kasutab spordirajatiste broneerimiseks ja kasutamise hindamiseks adekvaatseid töövahendeid. |
Suunis | Kirjeldage, missuguseid vahendeid ja tööriistu kasutatakse spordirajatiste broneerimiseks ning kuidas need võimaldavad hinnata rajatiste kasutatavust. (tarkvara või süsteem, mida kasutatakse) |
46 | Kool pakub tegevusi ja/või üritusi, mis võimaldavad kooli kogukonnal hinnata indiviidi osalust kehalises aktiivsuses. |
Suunis | Esitage nimekiri tegevustest ja/või sündmustest, mis on suunatud koolilinnaku kogukonnale ja võimaldavad hinnata osalevate isikute kaasatust ja kehalise aktiivsuse taset. Hinnake üldiselt, kui sageli nad osalevad kehalises tegevuses ja spordis. Kool võib pakkuda pilte, e-kirju, sotsiaalmeedia postitusi, mis teavitavad selliste tegevuste ja/või sündmuste korraldamist. |
47 | Kool toetab või korraldab programme soolise võrdõiguslikkuse edendamiseks kehalises aktiivsuses ja spordis. |
Suunis | Esitage nimekiri kooli poolt korraldatavatest kehalise aktiivsuse ja spordi valdkonna tegevustest, mis on seotud soolise võrdõiguslikkuse edendamisega. Tooge välja juba toimunud soolist võrdõiguslikkust edendavad tegevused/üritused ning tulevikus plaanitavad tegevused/ üritused. |
48 | Kool toetab või korraldab kehalise aktiivsuse tegevusi ja üritusi puuetega inimestele. |
Suunis | Esitage tõendid kooli osalusest puuetega inimestele liikumise ja spordi tegevuste korraldamisel. Võivad olla ka heategevuslikud algatused. |
49 | Kool toetab või korraldab kehalise aktiivsuse ja spordiprogramme kooli kogukonna mitteaktiivsetele inimestele. |
Suunis | Esitage nimekiri kooli poolt korraldatavatest konkreetsetest kehalise aktiivsuse ja sporditegevusest, mis on suunatud kehaliselt inaktiivsete inimeste kaasamisele. Kirjeldage tegevusi, mida pakutakse erineva kehalise võimekusega inimestele, näiteks jooga, kepikõnd, matkad. Tooge näiteid. |
50 | Kool toetab või korraldab kehalise aktiivsuse ja sporditegevusi uutele õpilastele. |
Suunis | Tooge näiteid kooli korraldatavatest liikumise ja spordi tegevustest uutele õpilastele. |
51 | Kool toetab või korraldab kehalise aktiivsuse ja sporditegevusi välistudengitele/õpilastele. (Kui on asjakohane) |
Suunis | Esitage tõendid kooli poolt rahvusvahelistele välistudengitele/õpilastele mõeldud kehalise aktiivsuse ja spordiga seotud konkreetsete tegevuste korraldamisest. Tooge näiteid rahvusvaheliste tudengite/õpilaste kehalise aktiivsuse ja liikumistegevustest. |
52 | Kool pakub õppuritele ja töötajatele võimalusi liikumisharrastuseks ning korraldab neile spordi ja liikumise valdkonnas nõustamist. |
Suunis | Kooli kogukonnal on juurdepääs erialaspetsialistide individuaalsetele nõuannetele kehalise aktiivsuse ja spordi kohta. Nõustamine seisneb näpunäidete andmises või üksikkohtumistes, et rahuldada iga inimese konkreetseid vajadusi. |
53 | Kool tutvustab enda kehalise aktiivsuse võimalusi ja spordiga seotud tegevusi tulevaste õpilaste seas. |
Suunis | Kirjeldage, kuidas kool tutvustab kehalise aktiivsuse ja sporditegevusi tulevastele õpilastele. Näiteks spordirajatiste, turniiride, lahtiste uste päevade jms külastamisega. |
54 | Kool kaasab kehaliselt aktiivsetesse tegevusestesse ka vilistlasi. |
Suunis | Kool tutvustab vilistlastele oma tegevusi kehalise aktiivsuse ja spordi valdkonnas, pakub võimalusi vilistlastele osalemiseks. Näiteks erilised väärtuspakkumised, erihinnad, spordirajatiste külastus, turniirid, lahtiste uste päevad jne. |
55 | Kool toetab koostöös spordiklubide ja/või kohaliku omavalitsusega kogukonna liikumisaktiivsust |
Suunis | Kirjeldage, kuidas kool toetab kohaliku kogukonna kehalist aktiivsust. Näited: avatud spordirajatised, lahtiste uste päevad, turniirid, kõigile avatud treeningud. |
56 | Kool korraldab koolisiseseid spordivõistlusi ja toetab igapäevast liikumisharrastust. |
Suunis | Nimekiri kooli poolt kooli kogukonnale korraldatud spordivõistlustest ning liikumisharrastust toetavatest algatustest. Näited: määrused, tulemused, fotod, osalus, kaasatus jne. |
57 | Kool või selle esindus/tudengid/õpilased osalevad vähemalt ühel spordialal riiklikel koolidevahelistel võistlusel. |
Suunis | Üleriigilisel koolide vahelistel võistlustel osalevate võistkondade nimekiri, auhinnad, klassifikatsioon, osalemistunnistus. Üleriigilistel võistlustel osalemine hoiab alal ka tippsporti ning aitab saata esindajaid rahvusvahelistele õpilaste ja üliõpilaste spordivõistlustele. |
58 | Kool korraldab ise või osaleb riiklike või rahvusvaheliste spordiürituste või meistrivõistluste korralduses. |
Suunis | Tõend riikliku või rahvusvahelise koolispordiürituse või -meistrivõistluste korraldamise kohta, kava või aruanne. Riiklikul või rahvusvahelisel ülikoolispordivõistlusel osalevate osalejate/võistkondade nimekiri, auhinnad, klassifikatsioon, osalemistunnistus. Korraldamises osalemine võimaldab saada õpilastel väärtuslikku kogemust, uusi teadmisi ning aitab luua sotsiaalseid sidemeid. |
59 | Kool kasutab neid võistluseid ja üritusi Tervisliku Koolilinnaku lähenemise ja üldisemalt tervisliku eluviisiga seotud tegevuste ja programmide rakendamiseks. |
Suunis | Loetlege Tervisliku Koolilinnaku lähenemisviisiga seotud tegevusi, mida on rakendatud varasemate ürituste korraldamisest saadud kogemuste põhjal. Tooge näiteid,kuidas kool kasutab spordiüritusi tervisliku eluviisi tutvustamiseks kõigis valdkondades. Näiteks spordivõistlustel kasutatakse korduvalt täidetavaid veepudeleid, ei kasutata ühekordseid toidukarpe, kui on toitlustamine vms. |
60 | Kool pakub topeltkarjääri programmi. |
Suunis | Tuua näiteid koolis õpilassportlastele pakutavate topeltkarjääri võimaluste kohta. Õppeplaan, sisutuvustus, info jagamine potentsiaalsetele uutele õppuritele jne. |
61 | Kool töötab välja vabatahtlike programme, et toetada üritusi ja spordiga seotud tegevusi. |
Suunis | Esitage kooli sporditegevust ja -üritusi toetav vabatahtlike programm, hetkeolukord. |
62 | Kool tunnustab kehalises aktiivsuses ja spordis osalemist, lisades spordi/liikumise akadeemilisse õppekavva. |
Suunis | Esitage tõendid sportimise või liikumise valdkonna (valik)ainetest või nendega seonduvate teemade integreerimisest akadeemilisse õppekavva. |
63 | Kool pakub tegevusi õuetingimustes (vabas õhus, metsades, jõgedel, randades, parkides). |
Suunis | Tooge näiteid kooli kogukonnale pakutavate õuetegevuste kohta. Võib ka õppetegevust/huvialaringe vabas õhus korraldada. |
64 | Kool edendab ja hoiab alal traditsioonilisi mänge ja sporti. |
Suunis | Esitage kooli korraldatud tegevuste, sündmuste või programmide loetelu, mis edendavad ja kaitsevad traditsioonilisi mänge ja sporti. Näiteks rahvakalendri tähtpäevadega seotud tegevused (nt vastlaliug), köievedu, sangpommi rebimine kui ka muud traditsioonilised spordialad, nt suusatamine, pallimängud. Võivad olla oma kooli spetsiifikaga seotud tegevused. |
65 | Kool toetab või pakub ise välja õppurite ning töötajate liikumisaktiivsust tõstvaid tegevusi. |
Suunis | Tooge näiteid kooli tegevustest kehalise aktiivsuse ja spordi väärtustamisel ja sellega tegelemise aktiivsuse tõstmisest. |
66 | Kool on viimase 3 aasta jooksul taotlenud rahastust vähemalt ühest koolivälisest programmist kehalise aktiivsuse ja spordi valdkonnast või selle valdkonna tarbeks. |
Suunis | Esitage tõendid kooli või temaga seotud organisatsiooni rahastustaotlusest kooli kogukonna liikumise ja spordi tegevusteks viimase 3 aasta jooksul. Esitage taotlus või vastus. |
Lisainfo: andreas@easl.ee